j. -det handlar om att fånga dagen

Alla inlägg under juli 2011

Av jenkkan - 28 juli 2011 22:35

Haha, oj, jag har visst inte bloggat så mycket som jag tänkt idag. Men efter jobbet var jag helt slut som somnade i en timme! :) Sen har jag verkligen bara slappat hela eftermiddag/ halva kvällen. För halv åtta mötte jag Rebecca och Marina vid ica, så körde vi runt lite på mopederna och snackade och så! :) Kuuul att träffa dom igen efter att inte sett dom sen skolavslutningen!! :O

Sen nu precis innan 10 kom jag på att jag var sugen på Daim så var tvungen att skynda mig ner till ica och köpa det! (a)

Juste ja, Både Marina och Rebecca ville skjutsa mig lite på mopeden, och kuuul när man är livrädd då becca typ kör lite hur hon vill och aah, hon är ju lite galen. Och marina hade aldrig skjutsat någon innan eftersom hon precis fått sitt kort typ, men det gick bra! :)

Nu ska jag lägga mig och kolla på ett avsnitt av Playa del sol. Imon är det fredag och det betyder att det är sista jobbdagen på första veckan! ;) Plus att Lovisa kanske kommer hit imon med!! HOPPPAAAS! :D :D


pussss

Av jenkkan - 27 juli 2011 22:29

Gud va rolig min blogg är, inte sant?! Hahha, eller inte, men asså jag har inte riktigt tid för att sitta vid datorn så speciellt mycket nu. Jobbar från 8 till kvart över 3 varje dag, och idag har jag även klippt gräs, bytit lakan, diskat och vart ute på powerwalk med annie! :)

Vi gick nog ungefär en mil sammanlagt, vi stannade nämligen halvvägs för henne syster skulle sjunga på ett ställe! :)

Jobbet går bra, och jag har fullt upp det mesta av tiden, två jobbdagar kvar nu innan helg och så har jag bara 2 veckor kvar, asså det går ändå fort, för om man tänker efter är den INTE långt kvar tills skolan börjar!

Jaja, igår blev det ingen uppdatering här, men satt inte vid datorn något, efter jobbet var jag hos ett par vänner till familjen och klippte deras gräs och så kollade jag film med hanna, och vilade faktiskt!

Är riktigt trött ikväll, och funderar på att lägga mig redan nu faktiskt, kan ju alltid lägga mig och se film om inte annat! :) Jo det får nog bli så, ska försöka blogga lite mer imon! :)


pusssss


- föresten kan jag skriva GRATTIS till min kusin alexandra som fyller år idag med! :) har tyvärr ingen bild..

Av jenkkan - 25 juli 2011 21:58

Tjenis! :) Har precis ätit lite kvällsmål, så nu ligger jag nerbäddad i min säng och kollar på The last song! Längesen jag såg den filmen nu faktiskt!

Jobbet första dagen idag ju, gick bra faktiskt, och det var i alla fall inte tråkigt, hade saker att göra hela tiden så tiden gick fort! :)

Har även hunnit med Ullared idag, men det blev bara lite småsaker som en väska,en klocka, en mascara och annat nödvändigt! :)

Usch, vet inte riktigt vad jag ska skriva, bloggen blir ju inte direkt bättre liksom! :o Men juste, nu kom jag på vad jag måste göra i dagarna! Ska beställa hem lite foton och sånt, sätta upp på mitt rum så det blir lite mer personligt  eller hur man ska uttrycka det!

Nu ska jag kolla vidare på filmen i alla fall! :)


pussssss

Av jenkkan - 24 juli 2011 16:45

Heelllu! :)

Idag är det min sista lediga dag innan jag börjar jobba, kommer ju va ledig helger, men annars jobbar jag nästan helt intill skolan börjar. Tycker det är tråkigt att det har varit så jäkla tråkigt väder denna sommaren, det var ju bra väder i början, men bara någon vecka. så det är ju inte riktigt så att man har färg kvar från då. vill verkligen utomlands, NU!! ;o

Sitter och kollar på tv med mamma just nu, men ska nog ut och gå snart. tror jag i alla fall, haha! :)


pusss

Av jenkkan - 21 juli 2011 23:18

Sitter i hyltebruk just nu, ska sova här hos min låtsasfarmor. :)  har inte skrivit på några dagar nu, men har ju faktiskt varit sjuk. Den förbaskade halsen och huvudvärken gick inte över för en minut, nu är det däremot bättre. men fortfarande ont! En av gångerna när jag låg och kollade på tv så kunde jag knapp lyfta huvudet själv för jag hade så ont, aja, nog med att klaga nu.

Hade tänkt att jag ska göra något annat nu, sen sova tidigt, är trött faktiskt.

Ska försöka skriva mer och bättre i fortsättningen.


pusss

Av jenkkan - 18 juli 2011 16:22

Tjena! :) Idag har det inte hänt så mycket, har vart och klippt lite gräs och så trots att min hals inte är bättre, men det känns som jag orkar mer idag i alla fall! Skulle vart med fannie idag, men så hade ingen av oss skjuts hem, så får väl se hur det blir ikväll om vi är eller inte. Jag hoppas vi kan träffas lite i alla fall, för har ju knappt träffat den tösen på hela sommaren! :(

Just nu sitter jag och kollar på tv och väntar på att maten ska bli klar som mamma börjat med, efter det ska jag faktiskt ringa till fannie och se hur det blir ikväll! :)


pusssss

Av jenkkan - 17 juli 2011 23:48

Inte uppdaterat i helgen, men har hållt till i halmstad! :) Haft en rolig helg, kan skriva om den imon, tänkte bara slänga in ett inlägg innan jag lägger mig och ser film nu.

Och juste, lyckad som man är har man blivit något sjuk, mamma trodde det var halsfluss sa hon, men man får ju hoppas på att det inte är det. svullen och ont i halsen och lite feber i alla fall. Så inte jätte nice, förhoppningsvis mår jag bättre imon, och förhoppningsvis har mamma fel! ;)


pussss

Av jenkkan - 14 juli 2011 23:51

Tjeeena i stugan! :)

Det har visst inte blivit något bloggande idag, men vaknade la runt 12 halv 1 någon gång och kände mig helt utvilad och glad.. Tills jag kollar ut genom fönstret och får se en jävla massa regn, som dessutom har fallit från himlen hela jävla dagen!! vart är sommaren egentligen? Jag har liksom inte lust att börja skolan likblek... :(

Aja, det blev bara att städa rummet och duscha lite snabbt sen fixa sig och så vid5 gick jag till Annie eftersom vi skulle ha en återträff med den gamla fotbollslaget, as kul var det faktiskt att va samlade alla igen! :) Vi käkade gott och lekte lite lekar. Sen gick jag och Ellen till Hanna och satt och tjötade och spelade kort med henne. Kom hem nu för bara en liten stund sedan. Funderar nu på om jag ska packa lite inför imon innan jag lägger mig eller om jag ska lägga mig i sängen och spela lite Xbox! (a) Haha, tönt här vafan!

Imon för er som undrar ska jag först till sannarpsbadet med min kusin och min låtsas farmor, hehe, skojs!! Sen ska jag till Ebbas stuga i havedal antingen imonkväll eller på lördag förmiddag, får se lite hur det blir. Men ska i vilket fall försöka blogga lite! :)


pusssss

Ovido - Quiz & Flashcards