j. -det handlar om att fånga dagen

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av jenkkan - 18 mars 2011 19:49

Just nu sitter jag och mamma bänkade framför tv:n i vardagsrummet, sitter och kollar på Ullared. Väntar egentligen på att 101 sätt att åka ur en gameshow börjar, så ska vi se på det och sen blir det nog film. Med andra ord blir det en mysig hemmakväll med film och lite godis! :p

Har egentligen inte så mycket att skriva just nu, men tänkte att jag ändå kunde slänga in ett inlägg. haha, vi hörs senare ikväll om jag har något kul att säga! :)


Av jenkkan - 18 mars 2011 16:22

10 favoriter:
Färg: gillar alla färger, men typ, rosa, svart, blått
Mat: taccos
Band: lyssnar på det mesta
Film: allt för min syster, och dear john typ.
Bok: De kallade mig ise, tror jag! :)
Sport: Innebandy!!
Årstid: Sommar
Veckodag: tisdag och lördag
Glassmak: piggelin!
Tid på dygnet: förmiddagen och sent på kvällen.


9 för tillfället:
Humör: småtrött, annars bra
Smak: eftersmak av läkerol
Kläder: vanlga jeans, svarta strumpor, underkläder, svart linne och en vit tjocktröja
Bakgrund: min brors fondvägg,- svart
Nagellack:Inget
Tid: 16:07
Omgivning: Musik,låt från xboxspel
Irritationsobjekt: att jag fryser? kanske inget objekt! ;s


8 allra första:
Bästa vän: Frida och Beatrice
Screen name: Ingen aning!
Husdjur: hamster
Piercing: öronen, annars navlen
Förälskelse: typ någon på lekis? men kär på riktigt har jag typ bara varit 2 gånger.
Musik: haha, jag vene!
Bil: Jag vene, har inte haft egen ännu.

Kyss: sommaren mellan 6:an och 7:an tror jag.


7 senaste:
Cigarett: -
Mat: läkerol? annars på hemkunskapen
Dryck: vatten
Biltur: hem från netto
Kyss: vet inte.
Spelad låt: Firework- katy perry
TV-program: One tree hill!!


6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: dejtar inte!
Brutit mot lagen: haha,jaa, vem har inte? ;)
Blivit arresterad: nope.
Badat naken: haha, ja!
Varit med på TV: ja! :)
Kysst någon du inte känner: höhö, ja


5 nej tack:
Kläder: Utsvängda jeans, sånnadär långa klänningar!
Mat: kött, smör!, grädde, makaroner, olika såser, osv..
Musik: vet inte! xd
Dryck: energidricka!
Personlighetsdrag: Folk som ljuger och är oärliga!


4 saker:
Du gjorde igår kväll: var på bodypump, skrev utvärdering till hkk
Du kan höra just nu: Bryan adams, tangenterna.
Du inte kan leva utan: Familjen, vännerna, musik :)
Du gör när du har tråkigt: Sätter mig vid datorn, kollar på tv.


3 personer:
Du kan berätta allt för: Kajsa
Du tycker om: min familj, vännerna.
Du inte gillar: många på skolan!

2 val:
Kaffe eller te: Te
Vår eller höst: Vår


1 önskan: tänker jag inte skriva här, nanananan ;)

old one!  

 


Av jenkkan - 18 mars 2011 15:36

Hejsan allihopa! :) hur har eran dag varit? Min har varit sådär i alla fall, första lektionen var soft idag, men resten har bara sugit, var så sjukt osugen på att ha både hemkunskap och svenska! tekniken gick bra till en början, men sen tog massa elaka pojkar sönder mitt och fannies hus! :( hahah, nää, men det är faktiskt inte kul för det har gått sönder massor av gånger och börjar bli lite tröttsamt att laga det hela tiden! Och inte nog med det så var Kevin så jääävla jobbig och gick runt och smätte en tunn träpinne på mitt lår hela tiden, har typ röda sträck nu! -.-

Men sen hämtade mamma mig efter skolan och så åkte vi till netto för att handla, hihi, hon köpte en ask med läkerol till mig och jag har redan ätit upp den! wooooups! (a)


Och vet ni?! :D min bror är riktigt awesome! För när jag och mamma kom hem så kom han fram till mig och gav mig en 500-lapp, han hade fått pengar från försäkringskassan för en sak, erkänn helt snällt av han? :) haha, tack oliver, älskar dig! ♥

  

Just nu sitter jag och oliver inne på hans rum, han spelar xbox och jag sitter här, så sociala är vi känner jag! haha, men vi har faktistk suttit och pratat en stund! :)

Men nu ska jag göra något annat, typ läsa lite vänners bloggar!


take care! ♥

Av jenkkan - 18 mars 2011 06:46

Okej att det snöade lite igår men aldrig la sig, men nu när man vaknar är det ju fan värsta vinterlandet ute! OGILLAR TILL MAX!! och nu pratade jag nyss med min moster i telefonen och hon sa att tågen till halmstad var inställda, så då blir la min bror glad i alla fall för att slippa åka till skolan! -.-

såhär såg det i alla fall ut när jag kollade ut genom fönstret i morse när jag vaknade!

ganska onice eller vad säger ni?! :o


Vet att jag aldrig skrev något ordentligt inlägg igår kväll, men bodypumpen gick bra, kom lite för sent bara, eller typ 4 minuter, men det var skit pinsamt! xd Nu ska jag däremot skynda mig så jag hinner med att platta håret innan jag åker till skolan,


hoppas ni alla får en bra dag trots all snö! :)  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards